dinsdag 29 mei 2012

Vroeger

Vroeger wilde ik modeontwerpster worden, schrijfster óf iets met interieurs.

Doordat mijn moeder zelf onze kleding maakte (ik heb een zusje), zagen wij er vaak net even anders uit.
Samen naar de Utrechtse stoffenmarkt om stoffen uit te zoeken.
Het passen als je aan het spelen was met soms nog de spelden in de stof was minder, maar het eindresultaat was er zeker!
Misschien is dat het begin geweest van dat ik er niet "doorsnee" uitzie.
Ik vind mezelf niet apart, maar er zijn mensen die mij niet standaard vinden.
Ik heb geen stijl is me weleens verteld.
Dat vond ik dan weer niet zo leuk klinken, maar ze bedoelde dat ik mijn eigen stijl heb gecreëerd en niet met een mode meeloop.
Daar kan ik me zeker in vinden.
Favoriet is bij mij  www.corakemperman.nl .
Qua zelf iets maken kom ik helaas nog steeds niet verder dan een dekbedovertrek en kussenhoezen voor mijn kinderen, maar ach, ik heb weer andere kwaliteiten.

Vele verhaaltjes en gedichtjes zijn er uit mijn pen gekomen.
Lang geleden en ook door niemand ooit gelezen.
Vond het gewoon leuk om te doen.
Nu ben ik de draad weer een beetje aan het oppakken.
Door middel van onder andere blogs te schrijven.
Hoe leuk ik het ook vind om te doen, ook dat zal mijn beroep uiteindelijk niet worden.


Iets met interieurs...
Ging al vroeg met mijn ouders mee naar woonwinkels en wist ook al vrij snel wat een Gelderland was en wat een Pastoe.
Ook schoof ik veelvuldig met mijn meubels in mijn slaapkamer en stileerde ik al mijn accessoires op kleur of groep.
Na een cursus Binnenhuisarchitectuur en jarenlange advies- en verkoopervaring te hebben opgedaan in verschillende woonwinkels weet ik: dit is wat ik kan, dit is waar ik goed in ben en dit is waar mijn passie ligt.
Naast mijn theoretische kennis heb ik ook veel praktische kennis wat zeker niet onbelangrijk is.
Wat is er in de markt en voor wie is het geschikt?
Wat doet die stof en passen die kleuren ook echt in die ruimte met dat licht?
Ik heb nu veel profijt van mijn kennis en ervaring en breng dit nu met enthousiasme, passie en plezier over op diegene waar ik voor mag ontwerpen en adviseren.





Geen opmerkingen: