dinsdag 24 april 2012

Luisteren


Luisteren is een van de belangrijkste elementen voor mij als ik bij mensen thuis kom.
Soms kom ik als goede bekende bij mensen binnen, maar vaker als onbekende of als iemand die je kent van naam of via via.
Mooi om te zien dat je bij mensen letterlijk zo dichtbij mag komen dat ze hun veilige huis openstellen voor mij.
En uiteraard dat ik mag meedenken over het veranderen van een nieuw thuis.
Altijd weer leuk en spannend als ik aanbel bij mensen waar ik nog nooit binnen ben geweest.
Hoe ziet het eruit?
Hoe zal het gaan worden?
Is er een klik met de bewoners?
Het leuke van mijn werk is dat ik dingen mooi maak en dat mijn enthousiasme overspringt naar de mensen die een thuis willen creëren.
Vol verhalen wordt ik rondgeleid door de ruimte en neem ik als een spons alles goed in me op.
Ik onthoud punten die me gezegd worden en respecteer het als het kastje waarvan ik hoopte dat die er als eerste uit mag juist moet blijven.
Een uitdaging die me tot op heden steeds gelukt is tot tevredenheid van de mensen waar ik voor en mee werk.
luisteren, laten vertellen is belangrijk.
Hier haal ik veel nuttige informatie uit, maar ook door de juiste vragen stellen.
Hiermee kan ik aan de slag en laat mensen verwonderen, nadenken en gelukkig worden van het plan wat voor hun ligt om van hun huis hun thuis te kunnen creëren…

Geen opmerkingen: